امباير تنظم بطولة الإمبراطورية للملاكمة في فندق آرت روتاناEmpire organizes “Empire Championship of Boxing” at Art Rotana Hotel

المجلس الأعلى للشباب والرياضة, رئيسُ الاتحادِ البحريني لألعاب القوى, الرئيسُ الفخريُ لاتحادِ البحرين لفنون القتالِ المختلطة ،ستقام في فندق آرت روتانا بجزرأمواج بطولة الإمبراطورية للملاكمة للهواة والمحترفين وذلك يوم السبت القادم الموافق ال 28 من أبريل الجاري.

بدورها أشارت اللجنة المنظمة للبطولة إلى أن الهدف من اقامة هذه البطولة  يكمن في إيجاد منافسات ورياضات خاصة وفريدة من نوعها تستهدف كافة أفراد المجتمع لتشجيعهم على ممارستها وترويجها في المملكة.

كما تطرقت اللجنة إلى موقع الحلبة الذي سيكون بالقرب من الشاطىء  الأمر الذي سيضفي على البطولة رونق خاص . 

ومن أجل تعزيز مكانة مملكة البحرين على خارطة الرياضة العالمية ،عمدت اللجنة المنظمة على عمل استراتيجية تسهم في الترويج للمملكة من خلال تنقلها لأكثر من دولة. 

هذا ومن المقرر أن ينعقد في الرابعة مساءاً مؤتمر صحفي في فندق جولدن توليب  للكشف عن تفاصيل البطولة وأخر التحضيرات كما سيتم أجراء عملية الوزن للمتنافسين والكشف عن بطاقات المتنافسين والجدول الزمني للمنافسات .

Under the patronage of His Highness Sheikh Khalid bin Hamad Al-Khalifa, First Deputy President of the Supreme Council for Youth and Sports, President of Bahrain Athletics Association, Honourary President of Bahrain Mixed Martial Arts Association, Empire Championship of Boxing for amateurs and professionals will be held at Art Rotana Hotel in Amwaj Islands on Saturday 28th of April.

Empire aims to create special and unique events and sports that targets all community and encourage them on practising it and promoting it in the Kingdom.

In order to promote Bahrain on the world sports map, the Empire works on a strategy that contribute in promoting the Kingdom by hosting the Championship in more countries.

Also, there will be a Press Conference at Golden Tulip Hotel to announce the details of the Championship and last updates, and a “Weigh in” will be held for the participants. Moreover, The Fight Cards of the participants and their schedule of competitions will be announced in this Press Conference.