اعتماد مشاركة 42 مشاركاً خليجياً في جائزة “الروائيين الشباب”Acceptance of 42 participants from Gulf in the Award of “Young Novelists”

كشف أمين عام جائزة الخليج العربي للروائيين الشباب رئيس تحرير صحيفة الوطن يوسف البنخليل اعتماد مشاركة 42 مشاركاً في منافسات الجائزة التي تقام برعاية سمو الشيخ خالد بن حمد آل خليفة النائب الأول لرئيس المجلس الأعلى للشباب والرياضة رئيس الاتحاد البحريني لألعاب القوى خلال الفترة من23 ـ 24 مارس الجاري. حيث تأتي هذه الجائزة ضمن إحدى المبادرات التي يطلقها سموه لدعم الشباب في المجال الثقافي   .

وأوضح الأمين العام أن المشاركين يمثلون مملكة البحرين، والمملكة العربية السعودية، ودولة الإمارات العربية المتحدة، ودولة الكويت، إضافة إلى سلطنة عمانمعرباً عن اعتزازه وتقديره بمشاركة الشباب الخليجي في هذه الجائزة الأدبية التي تستهدف إبداعات الشباب من مختلف دول مجلس التعاون، ورغبتهم في التحدي وكتابة نص روائي متكامل خلال 24 ساعة.

كما بيّن أن جميع المشاركين من دول مجلس التعاون الخليجي تم التواصل معهم وأرسلت لهم خطابات تأكيد المشاركة، وستتكفل اللجنة المنظمة بكافة الترتيبات الخاصة بسفرهم وإقامتهم في مملكة البحرين استعداداً للمشاركة في منافسات الجائزة التي ستكون يومي 23 ـ 24 مارس الجاري.

وقال البنخليل: “إن ارتفاع عدد المتقدمين بالمشاركة في منافسات الجائزة يعكس الشغف الأدبي لدى الشباب، ورغبتهم في الانخراط في الأعمال الأدبية وفنونها المختلفة، وهي ظاهرة تعكس الريادة الخليجية في هذا المجال تحديداً في الوقت الحالي“.

وتوقع أمين عام الجائزة أن تؤثر مشاركة شباب من مختلف دول مجلس التعاون الخليجي على طبيعة النصوص التي سيتم كتابتها خلال المنافسات، خاصة وأنها ستعكس ثقافات وإبداعات متنوعة، فضلاً عن التنوع الثقافي لجميع المشاركين الذي سيضفي نكهات رائعة للنصوص التي سيتم كتابتها في أجواء من التحدي والتشويق

The General Secretary of “Arabian Gulf Award for young Novelists”, the chief in editor of AlWatan Newspaper, Yousif Albinkhalil, has announced about the acceptance of 42 participants in the Award competitions, which is held under the patronage of His Highness Sheikh Khalid bin Hamad Al-Khalifa,First Deputy President of the Supreme Council for Youth and Sports, President of Bahrain Athletics Association. The Award will be held from 23 to 24 of March, as one of His Highness cultural initiatives.

The General Secretary of the Award has explained that the participants represent the Kingdom of Bahrain, The Kingdom of Saudi Arabia, UAE, Kuwaite, and Oman. He also said that all participants from GCC countries were contacted and confirmation letters were sent to them. Also, the Organizing Committee will do all the required arrangements from their travel to their residence in the Kingdom of Bahrain to participate in the competitions of the Award.

Albinkhalil said: “The increase of participants numbers in the Award, reflects literal fondness in youths, and their desire to join literal arts and works, and also it is a phenomena which proves the pioneer of Gulf in this field and in this time”.

Also, the General Secretary of the Award has expected that the participations of Gulf Youths will affect on the type of texts that will be written during the competition. It reflects different kinds of cultures and creativities, which will give their writings a wonderful touch under the conditions of excitement and challenge.