موهوبي ألعاب القوى يخوضون معسكرا تدريبيا بفرنساTalented Athletes engage in a training camp in France

تنفيذاً لتوجيهات سمو الشيخ خالد بن حمد آل خليفة النائب الأول لرئيس المجلس الأعلى للشباب والرياضة، رئيس اتحاد دول غرب آسيا لألعاب القوى، رئيس الاتحاد البحريني لألعاب القوى، يواصل مجلس إدارة الاتحاد البحريني لألعاب القوى إقامة برنامج الموهوبين الذي تشرف عليه لجنة الموهوبين برئاسة عضو مجلس إدارة الاتحاد رقية الغسرة، حيث يستعد 11 موهوباً تم انتقائهم من المدارس المحلية للمشاركة بمعسكر فرنسا الصيفي الذي سيقام خلال الفترة من 20 يوليو الجاري لغاية 4 أغسطس المقبل بدعم من شركة الخليج لصناعة البتروكيماويات (جيبك) وشركة خدمات مطار البحرين (باس).

وسيغادر وفد الموهوبين إلى فرنسا اليوم بعدما عقد مسئولو الاتحاد اجتماعا ضم أولياء الأمور مع اللاعبين بمقر الاتحاد البحريني لألعاب القوى يوم أمس الأول.

وأجرى الموهوبين من كلا الجنسين استعداداتهم بقوة تحت إشراف الطاقم الفني المكون من المدير الفني محمد رشيد والمدربان الوطنيان مشعل الذوادي وسالم مسعود على مضمار ستاد البحرين الوطني، حيث يخوض الموهوبين حالياً استعداداتهم بصورة مكثفة قبل خوض معسكر فرنسا والذي يعتبر الأول من نوعه في الدورة الانتخابية الجديدة للاتحاد البحريني لألعاب القوى وذلك استمراراً لخطته الرامية في رعاية ودعم المواهب الواعدة وصقلها وتدريبها بما يكفل تخريج كوكبة من العدائين المتميزين لرفد المنتخبات الوطنية.

ويخوض الموهوبين استعداداتهم وسط متابعة إدارية من قبل نائب رئيس الاتحاد محمد عبداللطيف بن جلال رئيس لجنة المنتخبات الوطنية، وباقي الأعضاء.

الغسرة: معسكر فرنسا يجسد اهتمام الاتحاد بالمواهب

أكدت عضو مجلس إدارة الاتحاد البحريني لألعاب القوى، رئيسة لجنة الموهوبين رقية الغسرة أن إقامة معسكر فرنسا يعكس حرص الاتحاد على توفير أفضل البرامج التدريبية للمواهب تنفيذا لتوجيهات سمو الشيخ خالد بن حمد آل خليفة في هذا المجال بما يكفل خلق قاعدة متينة من العدائين والعداءات وعدم التركيز على دعم ورعاية العدائين المحترفين.

وأضافت الغسرة بأن معسكر فرنسا الذي سيمتد لغاية أسبوعين يعتبر أحد البرامج المتميزة التي اقترحتها لجنة الموهوبين بدعم من مجلس إدارة الاتحاد لما له من دور فعال في صقل موهبة العدائين من كلا الجنسين بما يوفره لهم المعسكر من ظروف تدريبية ملائمة وملتقيات مناسبة ستطور إمكانياتهم الفنية.

وأوضحت بأن المعسكر سيضم 11 عداء وعداءة تم اختيارهم وانتقائهم من خلال الزيارات التي قامت بها لجنة الموهوبين لعدد من مدارس مملكة البحرين وخضعوا خلالها إلى مجموعة من الاختبارات والمقاييس الفنية، مشيرة إلى ما يتميز به هؤلاء الموهوبون من قدرات جيدة تنبأ بمستقبل واعد لهم، لافتة النظر إلى أن هناك 40 موهوبا تم اختيار 11 منهم باعتبارهم النخبة في سباقات المسافات القصيرة.

 وأكدت بأن المعسكر التدريبي بفرنسا سيساهم بشكل فعال في تشجيع العدائين على مواصلة التدريب والتعلم والرغبة في التحدي كما أنه سيحفز أولياء أمورهم على تشجيع أبنائهم على ممارسة ألعاب القوى وتحقيق التميز والتألق فيها، مشيرة إلى أن المعسكر يتضمن برنامجا تدريبياً وترفيهياً خاصا للأولاد وسيكون لها مردود إيجابي على مسيرة ألعاب القوى، معربة عن أملها في أن تتكلل جميع تلك الجهود في بروز عدد من المواهب القادرة على صناعة الإنجازات لأم الألعاب البحرينية.

وثمنت الغسرة الدعم والاهتمام الذي تحظى به لجنة الموهوبين من قبل سمو الشيخ خالد بن حمد آل خليفة والذي يحرص كل الحرص على تبني مختلف البرامج التي تسهم في خلق مواهب جديدة ترفد ألعاب القوى البحرينية.

كما قدمت الغسرة خالص شكرها وتقديرها لشركة الخليج للبتروكيماويات (جيبك) وشركة خدمات مطار البحرين (باس) على دعمها ورعايتها للمعسكر.

 

حمد محمد: أدائي تطور

قال العداء الموهوب حمد محمد أن برنامج الموهوبين طور أدائه الفني بشكل كبير في سباقات المسافات القصيرة وتحديدا في سباق 60 متر و100 متر في ظل استمرارية التدريب والانتظام في الحصص التدريبية، حيث تم انتقائه من بطولة المدارس التي أشرفت عليها لجنة الموهوبين وبعد ذلك خضع إلى برنامج فني ساهم في تصاعد مستواه بشكل ملحوظ.

وأضاف محمد أن معسكر فرنسا تعتبر فرصة رائعة ومثالية لاكتساب المزيد من المهارات وصقل إمكاناته الفنية وممارسة العدو في أجواء جديدة ستمنحه المزيد من الخبرة وتشجعه على مواصلة التدريب، مثمناً اهتمام ودعم الاتحاد البحريني لألعاب القوى لهذا البرنامج والذي ربما يجعل منه بطلا أولمبيا في المستقبل، مؤكداً حرصه التام على صقل وتطوير أدائه.

عوني زياد: برنامج الموهوبين صقل قدراتي

أوضح العداء الموهوب عوني زياد أن برنامج الموهوبين لعب دوراً بارزاً في صقل وتنمية قدراته الفنية في العدو بالمسافات القصيرة، حيث تم اختياره للبرنامج بعد مشاركته الناجحة ورقمه المميز في سباقي 100 و200 متر بالدوري المحلي، معربا عن سعادته الكبيرة لما يحظى به من دعم ومآزرة من أعضاء اللجنة والطاقم الفني والإداري سيكون لها مردود كبير في مسيرته الفنية.

وأضاف ” إنني سعيد بالمشاركة بمعسكر فرنسا وهي التجربة الأولى لي في مشواري الرياضي وأنا على يقين بأنني سأحقق أكبر استفادة ممكنة لما يوفره المعسكر من أجواء وظروف مثالية مختلف عن التحضير المحلي..”.

العنود خالد: أسعى لتشريف بلادي

عبرت العداءة الموهوبة العنود خالد عن سعادتها البالغة بخوض معسكر فرنسا والذي اعتبرته نقلة نوعية في بداية مشوارها الرياضي، مشيرة إلى أن المعسكر يمثل فرصة رائعة جداً لاكتساب العديد من المهارات والقدرات الفنية الجديدة في عالم ألعاب القوى، بالإضافة إلى أنه سيساهم بنسبة كبيرة في تعزيز العلاقة بينها وبين زميلاتها العداءات.

وأضافت ” أتمنى بأن أحقق أكبر استفادة ممكنة من المعسكر التدريبي وأن أرفع علم بلادي عالياً، حيث إنني حريصة جدا على تطوير مستواي والبروز والتألق في ميدان ألعاب القوى، وأشكر الاتحاد على هذه الفرصة الرائعة وأتمنى أن أكون عند حسن ظن المسئولين..”.

مروة إبراهيم: المعسكر سيوفر أجواء طيبة

قالت العداءة الموهوبة مروة إبراهيم أنها باتت على أهبة الاستعداد لخوض معسكر فرنسا والذي يعتبر الأول من نوعه في مشوارها الرياضي، مشيرة إلى أنها تحرص حالياً على خوض الحصص التدريبية المحلية لتطوير وصقل إمكاناتها الفنية وقد حقق استفادة كبيرة وحققت قفزة كبيرة تبينت من خلال الأرقام التي حققتها في المسافات القصيرة.

وأضافت ” إنني اشعر بتطور في مستواي وذلك عائد إلى جهود الطاقم الفني والإداري، وإنني متفائلة بنتائج أكثر تميزاً في معسكر فرنسا لما سيوفره المعسكر من أجواء فريدة من نوعها..”.In line with the directives of HH Shaikh Khalid bin Hamad Al Khalifa, First Deputy President of the Supreme Council for Youth and Sport, President of West Asian Athletics Federation and President of Bahrain Athletic Association, the Bahrain Athletic Association Board continues to host a programme for talented athletes, under the supervision of the Chairperson of the talented Committee, Ruqaia Al-Ghasra. Eleven talented young people from local schools are preparing to participate in the summer camp in France, which will be held from 20 July to 4 August with the support of Gulf Petrochemical Industries Company (GPIC) and Bahrain Airport Services Company (BAS).

 

The talented ones will leave for France today following the Association officials meeting with the players’ guardians at the headquarters of the Bahrain Athletics Association the day before yesterday.

 

The talents, from both genders, have been well-prepared under the supervision of Coach Mohammed Rasheed and the national coaches Meshaal Al Thawadi and Saleem Massoud at the Bahrain National Stadium track. They are currently doing intensive preparations before going to the France camp, which is the first time after in the new election cycle of the Bahrain Athletics Association. It is in continuation of the Association’s plan to nurture, support and train promising talents to ensure the graduation of a number of excellent athletes to serve national teams.

 

The talents are monitored by Mohammed Abdullatif bin Jalal, Vice-President of Bahrain Athletics Association, Head of the national teams committee, and other members.

 

Al-Ghasra: France Camp Reflects the Association’s Interest in Talent

 

Al-Ghasra, a member of the Board of Directors of the Bahrain Athletics Association, head of the talented committee stressed that the establishment of a Camp in France reflects the care of the Association to provide the best training programmes for talents in accordance with the directives of HH Shaikh Khalid Bin Hamad Al Khalifa in this field. This works to ensure the creation of a solid base of athletes from both genders and also focus on supporting professional runners.

 

Al-Ghasra added that the two week long France camp is considered one of the distinguished programmes proposed by the Talented Committee with the support of the board of directors of the Association as it has an effective role in refining the talent of athletes from both genders and because the camp will provide them with a suitable environment for training that will further develop their abilities.

 

She explained that the camp will include 11 runners from both genders selected through visits by the Talented Committee to a number of schools in the Kingdom of Bahrain and who underwent a series of tests, pointing out the talented people with good abilities is a sign that they will have a promising future, noting that there were 40 talented athletes of which 11 were selected as they excelled in short distance races.

 

She stressed that the training camp in France will contribute effectively to encourage them to continue training and learning and the desire to challenge and will motivate their parents to encourage their children to play athletics and achieve excellence, noting that the camp includes a special training programme for children and will have a positive impact on athletics. She expressed the hope that all these efforts will culminate in the emergence of a number of talents capable of making achievements for Bahrain athletics.

 

Al-Ghasra appreciated the support and interest by His Highness Shaikh Khalid bin Hamad Al Khalifa to the Talented Committee, who ensures to adopt various programmes that contribute to creating new talents for Bahrain athletics.

 

Al Ghasra also expressed his thanks and appreciation to Gulf Petrochemicals Company (GPIC) and Bahrain Airport Services Company (BAS) for their support and sponsorship for the camp.

 

Hamad Mohammed: My Performance Improved

 

The talented athlete Hamad Mohammed said that the talented programme developed his technical performance in short distance races, especially in the 60 meters and 100 meters races due to the continuity and regularity in the training sessions. He was selected from the school championship supervised by the Talented Committee and then underwent a technical programme that contributed significantly in improving his performance.

 

He added that France Camp is a great opportunity to acquire more skills, refine his technical abilities and exercise running in a new atmosphere that will give him more experience and encourage him to continue training. He appreciated the support of the Bahrain Athletics Association for this programme, which may make him an Olympian champion in the future.

 

Awni Ziad: Talented Programme Improved my Abilities

 

The talented athlete Awni Ziad explained that the talented programme played a prominent role in refining and developing his technical abilities in the short distance races. He was chosen for the programme after his successful participation and his record in the 100 and 200 meters in the local league. He expressed his great happiness for the support he receives from the members of the Committee and the technical and administrative staff, which will have a significant impact on his career.

“I am happy to participate in France camp, which is my first experience in my career and I am sure that I will make the most of the camp,” he added.

 

Al Anoud Khalid: I am Trying to Honour My Country

 

The talented athlete Al Anoud Khalid expressed her great happiness to participate in the France camp, which she considered as a paradigm shift in the beginning of her career, pointing out that the camp represents a great opportunity to acquire many new skills and technical abilities in the world of athletics, and will strengthen the relationship between her and her colleagues.

 

“I hope that I will make the most of the training camp and raise Bahrain’s name high. I am very keen to develop my performance in the field of athletics. I thank the Association for this wonderful opportunity and I hope that I meet the expectations of the officials.”

 

Marwa Ibrahim: The camp will Provide a Good Atmosphere

 

The talented runner Marwa Ibrahim said she is ready for France camp, which is the first of its kind in her career, noting that she is keen to take local training courses to develop and refine her technical abilities. She has made great use and achieved a big jump demonstrated through the figures achieved in short distances races.

 

“I feel that I have developed my performance, due to the efforts of the technical and administrative staff, and I hope that I will achieve better results in the camp.”